Fresh Quote!!!

I honestly think it is better to be a FAILURE at something you LOVE than to be a SUCCESS at something you HATE.

Friday 19 October 2012

Sini Ada Satu Cerita

HEY YAW!! What's UP??!! For the first time my post gonna be in Bahasa i guess... I dunno coz  i forgot whether i did post in Bahasa or not.. hahaha.. well.. let's get started..

Berikutan dengan tajuk di atas.. kenapa tiba-tiba nak berbahasa melayu?? hurm.. sini ada satu cerita.. nak cerita la ni.. Aku sebenarnya dah tak berapa reti nak cakap omputih ni.. haih.. ni semua gara-gara result MUET yang aku dapat.. Kurang memuaskan lah.. haih.. hilang semangat aku nak speaking.. Tujuan aku tulis blog ni dalam bahasa inggeris pun bersebab sebenarnya.. Actually, aku cuma nak improve kan bahasa inggeris aku.. walaupun aku tahu banyak grammar error dalam ni.. ah lantak lah.. hahaha...


Ingat, aku cuma nak improve bahasa inggeris je.. bukan nak poyo nunjuk yang aku reti cakap bahasa inggeris.. Come on la.. We live in the 21st century.. Orang zaman ni semua boleh cakap dwi bahasa kan?? tak kan nak lekat 1 bahasa je.. why don't we make a change?? Bukan nak lupa pada bahasa ibunda kita, yg tu pun sama penting juga.. Tapi bahasa kedua pun penting juga.. buatnya korang kena travel pegi jauh-jauh keluar negara kan susah.. bahasa apa korang nak guna?? hahaha..


Post ni actually aku saje tulis dan harap ade gak la typical-typical malay yang suka condemn orang lain cakap bahasa inggeris.. Cuba korang fikir.. katakanlah korang berniaga, tetiba ade customer or client dari luar negara, camne korang nak entertain client korang tu?? tak kan nak bawak kamus pulak kan?? buat malu je la.. haha.. aku penah dengar satu cerita di mana ada mat saleh ni dia nak order satay, tapi orang melayu yg amik order tu tak reti cakap bahasa inggeris... berbelit gak la dengar dia cakap.. hahaha.. kat situ dah nampak betapa pentingnya bahasa kedua ni.. kalau belajar bahasa arab lagi bagus.. bahasa syurga tu.. aku teringin gak nak belajar, sikit sikit la dulu.. orang kata pelan-pelan kayuh kan?? hahhaa..

Ok lah.. sampai sini je lah post ni.. tak tau nak tulis ape dah.. haha..
Till then HOMIES!! FRESH ME FRESH STORY!!!

No comments:

Post a Comment