Fresh Quote!!!

I honestly think it is better to be a FAILURE at something you LOVE than to be a SUCCESS at something you HATE.

Thursday 7 March 2013

Sesuatu yang tak disangka..

Assalamualaikum.. Hey Yaw!! What's UP??!!

hurm... tamparan.. kenapa dengan tamparan.. ok.. semalam aku baru dapat satu tamparan yang agak hebat dalam hidup aku.. Ya Allah.. mengapa kau beri aku ujian dan dugaan yang sebegini rupa? mungkin selama ni aku ambil mudah perkara macam ni kot.. sekali kena dekat aku sekarang.. mmg sesuatu yang tak disangka..

Apa patut aku buat?? aku tetap pada prinsip aku.. "just go with the flow" kalau orang tahu, pasti mereka akan mengutuk, mengeji, mencaci dan sebagainya.. tapi biarlah.. ini jalan hidup aku..

Aku pernah jugak terfikir.. kalau benda camni jadi, camne?? hurm.. dan aku ada jawapannya.. tapi hakikatnya, aku lakukan sebaliknya.. mengapa?? aku sendiri tertanya.. tiap kali terfikir, aduh, sakitnya, pedihnya hati ni.. semuanya tentang perasaan.. untuk kali ini, aku mmg lakukan sesuatu yang sangat2 bodoh di mata orang lain.. tapi aku tak tahu mengapa aku tetap lakukan jugak...

Jeritan hati aku merana, tetapi tetap mahukannya.. ikut kata hati, mati.. itu apa yang orang kata.. mungkin juga.. tapi aku ada jugak fikir.. hurm, kalau ini takdir aku, aku terima seadanya.. kalau ini yang harus aku lakukan untuk tebus dosa-dosa silam aku.. sekarang, aku perlu betul2 dekatkan diri aku denganNya.. hanya Dia lebih tahu apa yang terbaik buat diriku..

haih.. aku tak tahu apa yang aku rasakan sebenarnya.. tiap kali teringat, tiap kali hati aku pedih.. mengapa perlu jadi begini?? tapi apa kan daya.. suratan takdir telah menentukan segalanya.. walaupun sakit, walaupun pahit, aku boleh telan.. mengapa hati aku ni mudah lembut? adakah aku lemah? aku sendiri buntu..

aku serahkan segalanya kepadaNya.. Aku merancang apa yang terbaik buat diri aku dan orang di sekelilingku.. Biarlah Dia yang menentukan segalanya.. =')


No comments:

Post a Comment